Διεύθυνση Κοινωνικής Μέριμνας

Αρμοδιότητες

Η Διεύθυνση Κοινωνικής Μέριμνας ασκεί ιδίως αρμοδιότητες προνοιακού χαρακτήρα που αφορούν την οικογένεια, το παιδί, τους ηλικιωμένους, άτομα με αναπηρίες και ευπαθείς πληθυσμιακές ομάδες, μεταξύ αυτών πρόσφυγες και μετανάστες, καθώς και αρμοδιότητες που ανάγονται στην κοινωνική και οικονομική στήριξη ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, στη διεξαγωγή ερευνών για το σχεδιασμό προγραμμάτων για την κάλυψη αναγκών του ευρύτερου πληθυσμού.
Επιπλέον, από τη Διεύθυνση Κοινωνικής Μέριμνας ασκούνται και οι αρμοδιότητες που απορρέουν από τις διατάξεις των άρθρων 13 και 14 του ν. 4445/2016, στο πλαίσιο του αυτοδιοικητικού επιπέδου λειτουργίας του Εθνικού Μηχανισμού Συντονισμού, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής.

Διάρθρωση και αρμοδιότητες Tμημάτων

Τη Διεύθυνση Κοινωνικής Μέριμνας απαρτίζουν οι εξής οργανικές μονάδες:

Το Τμήμα Κοινωνικής Αρωγής είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. τον καθορισμό των όρων και της διαδικασίας παραχώρησης ακινήτων σε δικαιούχους,  την ανάκληση παραχωρητηρίων, τη ρύθμιση των δόσεων και τη βεβαίωση των χρεών παλαιών και νέων προσφύγων, τη νομιμοποίηση ανωμάλων αγοραπωλησιών και τα σχετικά με την ανταλλαγή και μεταβίβαση παραχωρηθέντων ακινήτων,
  2. την επιχορήγηση αστικών εταιρειών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τις οποίες είχε ιδρύσει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ή μετείχε σε αυτές, εφόσον ο σκοπός τους αναφέρεται στην αντιμετώπιση προβλημάτων, που απορρέουν από τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών και εφόσον η πραγματοποίηση του σκοπού τους ασκείται, κατά διαδοχή, από την Περιφέρεια,
  3. τη χορήγηση αδειών διενέργειας εράνων, λαχειοφόρων και φιλανθρωπικών αγορών σε υπερτοπικό επίπεδο  (πέραν της μιας Π.Ε.) και την ανάληψη χορηγούμενων οικονομικών ενισχύσεων σε φορείς κοινωνικής αντίληψης που εποπτεύονται από τη Διεύθυνση Κοινωνικής Προστασίας που αποτελούν προϊόν των Ειδικών Κρατικών Λαχείων,
  4. την ανάληψη και διάθεση επιχορηγήσεων σε προνοιακά ιδρύματα από κρατικούς πόρους,
  5. την ανάληψη και διάθεση οικονομικής ενίσχυσης των Μονάδων Φροντίδας Ηλικιωμένων από κρατικούς πόρους

 

Το Τμήμα Κοινωνικών Υπηρεσιών - Περιφερειακό Παρατηρητήριο είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. την εφαρμογή προγραμμάτων για τις κοινωνικές ομάδες που χρήζουν ειδικής προστασίας,
  2. τη διασύνδεση των κοινωνικών υπηρεσιών και δομών σε επίπεδο Περιφέρειας, (παροχή τεχνογνωσίας δια του τρόπου άσκησης του αντικειμένου της κοινωνικής εργασίας σε όλους τους τομείς εφαρμογής),
  3. την άσκηση αρμοδιοτήτων σχετικών με τον Κοινωνικό Σύμβουλο, κατ’ εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 2345/1995 (Α΄ 213) καθώς και αρμοδιοτήτων ελέγχου των ιδρυμάτων ή των Μονάδων Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΜΦΗ) και των φορέων παιδικής προστασίας περιλαμβανομένης της σύνταξης σχετικών εκθέσεων και διατύπωσης αντίστοιχων προτάσεων και τη διενέργεια κοινωνικών ερευνών για την εφαρμογή των προγραμμάτων πρόνοιας,
  4. την κατηγοριοποίηση, ιεράρχηση και επεξεργασία παρεμβάσεων, προτάσεων και επιμέρους αναγκών, όπως αυτές προκύπτουν από τη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης και τις σχετικές εισηγήσεις των Περιφερειακών και Δημοτικών Συμβουλίων και των αρμόδιων για θέματα κοινωνικής προστασίας υπηρεσιών τους,
  5. τη διατύπωση εισηγητικών προτάσεων για τη λήψη μέτρων και τη διαμόρφωση σχετικών πολιτικών και την υποβολή τους στο Περιφερειακό Συμβούλιο για έγκριση,
  6. τη σύνταξη της Περιφερειακής Στρατηγικής για την Κοινωνική Ένταξη (ΠΕ.Σ.Κ.Ε.), σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Διεύθυνσης Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής και της Διεύθυνσης Καταπολέμησης της Φτώχειας,
  7. το συντονισμό των Δήμων εντός των ορίων της οικείας Περιφέρειας σε θέματα κοινωνικής αλληλεγγύης και τη μέριμνα για την εφαρμογή των οριζόντιων μέτρων πολιτικής και την ανάπτυξη παρεμβάσεων στο πλαίσιο της αντιμετώπισης ειδικών τοπικών αναγκών,
  8. την κατάλληλη υποστήριξη και διάθεση τεχνογνωσίας στους Δήμους για την εφαρμογή και παρακολούθηση των πολιτικών κοινωνικής ένταξης,
  9. τη δικτύωση όμορων Δήμων με επιδιωκόμενο σκοπό την αντιμετώπιση κοινών αναγκών,
  10. την παρακολούθηση σε περιφερειακό επίπεδο των ΠΕ.Σ.Κ.Ε., με έμφαση στην πρόοδο, που έχει επιτευχθεί κατά την εφαρμογή των επιμέρους δράσεων και την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί, τόσο σε επίπεδο Περιφέρειας, όσο και σε επίπεδο Δήμων,
  11. την αξιοποίηση στοιχείων και πληροφοριών από τα πληροφοριακά συστήματα και τις εισηγήσεις των Κοινωνικών Υπηρεσιών των Δήμων, καθώς και την εξέταση της μεταβολής των δεικτών κοινωνικού αποκλεισμού, σε μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα,
  12. τη διενέργεια τακτικών συναντήσεων με εκπροσώπους της οικείας Περιφέρειας, των Δήμων, των κοινωνικών εταίρων, της κοινωνίας των πολιτών, των φορέων υλοποίησης παρεμβάσεων κοινωνικού χαρακτήρα, της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης στο πλαίσιο Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος (Ε.Υ.Δ.-Π.Ε.Π.), του Τμήματος Κοινωνικών Υποθέσεων της Απόκεντρωμένης Διοίκησης, σχετικά με την υλοποίηση των επιμέρους παρεμβάσεων και γενικότερα τη διενέργεια κοινωνικού διαλόγου - διαβούλευσης σε περιφερειακό επίπεδο,
  13. τη δικτύωση των φορέων υλοποίησης προνοιακών παρεμβάσεων και κοινωνικών υπηρεσιών σε περιφερειακό επίπεδο,
  14. την καταγραφή των βέλτιστων πρακτικών και τον εντοπισμό αποκλίσεων στην υλοποίηση,
  15. τη διαβίβαση στοιχείων, δεδομένων και πληροφοριών προς το Ε.Γ.Π.Σ. του Εθνικού Μηχανισμού,
  16. τη σύνταξη και υποβολή ετήσιας έκθεσης, κατόπιν έγκρισης από το οικείο Περιφερειακό Συμβούλιο, προς τις αρμόδιες υπηρεσίες της Διεύθυνσης Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής και της Διεύθυνσης Καταπολέμησης της Φτώχειας της Γενικής Διεύθυνσης Πρόνοιας,
  17. την αποτελεσματική παρακολούθηση και το συντονισμό των στόχων, οι οποίοι εξειδικεύονται στο πλαίσιο της ΠΕ.Σ.Κ.Ε.,
  18. την ανάδειξη τοπικών αναγκών σε θέματα πολιτικών κοινωνικής προστασίας, πρόνοιας και αλληλεγγύης,
  19. τη διαβίβαση στοιχείων και πληροφοριών στο Ε.Γ.Π.Σ. του Εθνικού Μηχανισμού,
  20. την αποτύπωση και χαρτογράφηση των χωρικών διαστάσεων της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού,
  21. την εκπόνηση ετήσιας Περιφερειακής Έρευνας Εισοδήματος και Συνθηκών Διαβίωσης για τη διαπίστωση των επιπτώσεων συγκεκριμένων πολιτικών στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Περιφέρειας,
  22. την ανάπτυξη και εφαρμογή εργαλείων και δεικτών παρακολούθησης των διαδικασιών κοινωνικής ένταξης των ωφελούμενων της ΠΕ.Σ.Κ.Ε., ιδίως σε ζητήματα, που άπτονται της ένταξης στην αγορά εργασίας και της ανάπτυξης οικονομικής δραστηριότητας,
  23. την παρακολούθηση και καταγραφή κοινωνικών φαινομένων, όπως ακραία φτώχεια, υπερχρεωμένα νοικοκυριά και την αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων, ιδιαίτερα των ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων,
  24. τη δημιουργία διαδικτυακής πύλης για την καταγραφή της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, τη συλλογή, επεξεργασία και ανάλυση συγκεντρωτικών στοιχείων στατιστικού χαρακτήρα και αναφορών κοινωνικών φαινομένων σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, καθώς και δράσεων της περιφερειακής στρατηγικής.

 

Το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. την  εποπτεία και τη διεκπεραίωση των διακρατικών και διεθνών υιοθεσιών,
  2. τη συγκέντρωση στοιχείων αναδόχων και θετών  οικογενειών και αποστολή τους στο ΕΚΚΑ για την τήρηση των αντιστοίχων μητρώων,
  3. τη διενέργεια κοινωνικών ερευνών για το σχεδιασμό προγραμμάτων για την κάλυψη των αναγκών του ευρύτερου πληθυσμού,
  4. την εφαρμογή προγραμμάτων στέγασης και κοινωνικής ένταξης ευπαθών ομάδων του πληθυσμού (συμβουλευτική, ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη των ευπαθών ομάδων,
  5. τη συνεργασία με φορείς της ΠΔΕ και πανελλαδικής εμβέλειας, για τη διενέργεια ημερίδων προαγωγής υγείας και Κοινωνικής μέριμνας,
  6. τη διενέργεια κοινωνικών ερευνών για την υλοποίηση υιοθεσιών - εσωτερικού, διακρατικών και διεθνών (καταλληλότητα υποψήφιας θετής οικογένειας, αναζήτηση φυσικής οικογένειας, παρακολούθηση προσαρμογής θετών παιδιών, αναζήτηση ριζών),
  7. τη διενέργεια κοινωνικών ερευνών για την υλοποίηση αναδοχής - (καταλληλότητα υποψήφιας ανάδοχης οικογένειας, συνεργασία με τη φυσική οικογένεια, παρακολούθηση προσαρμογής αναδόχων παιδιών),
  8. δράσεις ευαισθητοποίησης και ενίσχυσης της κοινωνικής αλληλεγγύης,
  9. δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης με τη συνεργασία της Περιφερειακής Επιτροπής Ισότητας των Φύλλων (ΠΕΠΙΣ) όπως προβλέπεται στη σχετική νομοθεσία.

 

Το Γραφείο Γραμματειακής Υποστήριξης είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. την τήρηση Πρωτόκολλου της υπηρεσίας,
  2. τη διεκπεραίωση και διακίνηση της αλληλογραφίας,
  3. την αρχειοθέτηση,
  4. ζητήματα διοικητικών λειτουργιών και προσωπικού.

 

επιστροφή στην κορυφή

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας σε αυτόν. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπο αποδέχεστε την αποθήκευση των cookies στη συσκευή σας. Λεπτομέρειες για την Πολιτική Ιδιωτικότητας στο σύνδεσμο privacy policy.

Αποδέχομαι τα cookies από αυτόν τον ιστότοπο.